Svenn Wold, Lars Stålegård og John Duglas nyter morgensolen utenfor BåtLab'en.

Dokumentasjon

onsdag 26. mai 2010

Hurra !

Enda en følgere, så hyggelig ! Velkommen !

På mandagen skrev jeg et langt innlegg som forsvant da jeg skulle publisere. Så da ble det inget med løftet mitt om å begynne legge inn fra dagboken. Og igår var jeg opptatt med modellbygget på dagen og arbeid på skolen, hvor jentene mine går, på kvelden. Men imorgen - da....
(eller som han Jakob Sande sa : "Imorgen vil eg byrja et nytt og bedre liv - trur eg" )

I dag har jeg vært på sagbruk i Vestfold og jobbet med saging av materialene vi skal ha til båten. Vi har saget 4 st svære tømmerstokker som skal bli til bordleggning, tiljer, tofter og litt annet. Det er også blitt saget en del krokemner, som blir til innved f,eks bottenband, beter og stevner. Vi har brukt en Wood Mizer, som er en liggende båndsag. Den er veldig fleksibel og presis, men litt langsom.
Dessverre viste det seg at lastebilsjåføren som skulle frakte alle materialene fra Follo museum i Drøbak, hvor vi har fellet trærne, ikke har tatt med seg alt til Vestfold. Nå ligger masse krokemner igjen i Drøbak. Det var jo dumt at han ikke ga oss beskjed, slik at vi kunne fått ordnet transport på noen annen måte. Jaja, sånn går no dagan....

Legger ut bilder imorgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar