Svenn Wold, Lars Stålegård og John Duglas nyter morgensolen utenfor BåtLab'en.

Dokumentasjon

torsdag 17. mars 2011

Good bye arbeidsbenk


For en trebåtbygger er et godt arbeidsbord/benk uunnværlig når man skal høvle sine materialer.

Men her, der alt blir gjort med øks, er det ikke behov for benk eller bord. Alt blir gjort rett ved båten, på noen klosser jeg har liggende på gulvet. Bord som prøves blir bare sluppet rett ned, holdt fast med foten og bearbeidet med øks, før de blir løftet opp til neste prøving. Hmmm, ganske rasjonellt, faktisk.
På bildet jobber jeg med bordet stående på høgkant. Da klemmer jeg fast det, med en bordklemme, mellom to pinner som er stukket ned i klossen på gulvet.


2 kommentarer:

  1. Har du prøvd med "forsete", arbeidsbenk nytta på Sunnmøre so lenge ein veit. Dei tok vel ein gong med seg forsete inne i stova og bar det ut i båtskotet. Du nyttar kroppen på ulike måtar å halde bordet, anten det ligg flatt eller står på kant, brukar øks eller høvel. Nakkinga og skarringa, eller skjerving som ein seie på Sunnmøre, vart også ofte hogd på forsete, ein la då høvelen på tvert under til hoggestabbe ( det kunne gå hard ut over høvelen, hardved klosse kunne nyttast). Forsete har ein ved sida av båten heile tida, og ein slepp å vandre mellom ein fast arbeidsbenk eller hoggestabbe, når ein passar til eit bord. Ein sat på skrevs over bordet når ein høvla, kroppen fungerer som klombr. Forsete bør vere stødig med tyngde i. Ein halvklovning med 4 kraftige føter som skråar utover. Breidde på forsete ca 35-40 cm.

    SvarSlett
  2. Hei Håvard.

    Nei, det har jeg ikke prøvd. Som du kanskje vet er jeg Trønder når det gjelder båtbygging og der jobbet vi med vanlig veggmontert benk i mavehøyde. Terje (og Arne Emil), som har erfaring fra Sunnmøre, har dog fortalt meg en del om teknikken. Og har attpåtil fått laget noe lignende (ligner eg. mer en vanlig sittebenk) som jeg har her i labben - den er 30 cm bred og 45 cm høy.

    Men jeg skjønte ikke helt det med høvling av skaringer. Kan du fortelle mer eller har du et bilde ?

    SvarSlett