Svenn Wold, Lars Stålegård og John Duglas nyter morgensolen utenfor BåtLab'en.

Dokumentasjon

onsdag 9. juni 2010

Sammenligning med Sørenga 7












På bildet ser man hvordan bandene på båten Sørenga 7 stikker utenfor skoget. Dette har jeg tolket som en illustrasjon på hvordan bandene har gitt etter for vekta av massene de har ligget under, og blitt presset ut. Formen på skroget er basert på digital oppmåling av pappmodellen. Jeg gikk ut fra at man etter å ha montert hudbordene ville få en mer sannsynlig skrogfom enn om man bare baserte seg på bandene. I pappmodellen varmet jeg opp plastmodellene av band og fikk dem slik til å passe. I den digitale modellen må jeg bøye dem til digitalt. Det jeg ikke har gjort enda, Lars, er å sammenligne med originale snitt fra felt, men det får bli en annen dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar