Svenn Wold, Lars Stålegård og John Duglas nyter morgensolen utenfor BåtLab'en.

Dokumentasjon

søndag 24. juli 2011

22.07.11

Det er søndagen 240711, halvannen dag etter de fryktelige hendelsene på Utøya og i Oslo.

Jeg er på jobb, som jeg også var i fredags ettermiddag og hele dagen i går. Da bomben gikk av ristet muséet, som ligger flere km fra regeringskvartalet, og gjestene kom løpende til resepsjonen og lurte på om det var jordskjelv. På kvelden så og hørte jeg ambulansene som kjørte i skytteltrafikk langs Drammensveien. Det hele var uvirkelig.

Muséet holder stengt i helgen pga det som er skjedd, men jeg jobber fortsatt. Det er ikke lett, jeg klarer nesten ikke å konsentrere meg på det jeg skal gjøre. Radion står på, de forferdelige nyhetene strømmer ut. Av respekt for alle de rammede burde også jeg legge ned mine verktøy og gå hjem. Men... vi har en båt som MÅ være ferdig på kulturminnedagen 11/9 og det er mye som står igjen. Og jeg NEKTER å la en totalt sinnsforvirret rasist ta den gleden, som sjøsettingen og arrangementet kommer til å bli, fra oss. Derfor fortsetter jeg. Ikke som om ingenting har skjedd. Men jeg fortsetter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar